Lillebror blir större & större

Tiden den går..
Det är stor skillnad att vänta bebis nr 2, jag har ju så fullt upp med Oliver hela dagarna.

Tänkte på när jag väntade Oliver i samma tid, då hade jag köpt en massa saker, och planerade hela dagarna inför att lilla Oliver som skulle födas.
Det inte samma sak nu, vi har inte handlat en endaste lite sak till Lillebror.

Det är verkligen inte så att han inte är efterlängtad.. tvärt om.. vi längtar som galningar här hemma..
Och jag är så nyfiken på hur lillebror kommer att se ut, och hur hans personlighet kommer att va.. om han kommer att likna Oliver.. eller vara mer lik mig kanske? eftersom Oliver är så fruktansvärt lik sin pappa.. hehe
Och hur livet kommer att bli med två små illbattingar här hemma.. haha..

Vi har en massa saker kvar efter när Oliver va bebis.. men samtidigt måste Lillebror få egna saker oxå.

Ska faktiskt kolla lite på nätet efter tvillingvagn nu idag.. funderar starkt på en Phil & Teds..
Är väll lite kluven över att Lillebror kommer sitta bakom.. men i det stora hela.. tror jag att den vagnen fyller dom flesta behov vi har..

* Vi kommer att få in vagnen i hallen, eftersom vi inte har ett barnvagnsförråd
* Jag kommer lättare kunna åka kommunalt med vagnen, eftersom jag inte har bil och körkort.
* Den är inte lika stor och klumpig!
* Sen när Lillebror är större och vill börja kolla ut mera, är Oliver över 2 år och kanske inte vill åka vagn lika mycket.. då kan man göra om vagnen till singelvagn och Oliver åka på ståbräda.
Så slipper man köpa en ny vagn inom nått år.

Sååå... kanske ... kanske...




Kommentarer
Postat av: Tess

Den är super skön att köra, jag följe med min kompis och kikade på vagnar och då satt jag och suktade på just denna vagn och en till... så jäkla praktisk plus att den är smidig... och jätte lätt att styra... åk och känn på den du kommer bli kär =)

2010-12-27 @ 11:37:43
URL: http://rejment.blogg.se/
Postat av: Linda

Jättefin blogg du gjort åt lillebror gumman =) tänk, du har inte sååå långt kvar =) otroligt hur fort tiden gått nu.. din plutt har blivit ett, min plutt blir ett om en månad, vart tog våra små bebisar vägen =) ja livet fyller en helt ny mening när man får barn, det blir helt underbart och fantastiskt =)



Vagnen är Jättefin! Jag kommer själv köpa en sådan "när" vi blir gravida med nr 2 någon gång... =) liten och smidig, och fördelen är att du kan ta bort bakre sittdelen om man inte vill ha den där =)



Puss & Kram

2010-12-27 @ 15:16:14
URL: http://angelofrainbows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0